Na poziv CIVITAS-a Bosne i Herecegovine u kategorijiama:odgajatelja, učitelja, nastavnika, profesora i univerzitetskih profesora iz cijele Bosne i Hercegovine  odlučila sam aplicirati za:

Izbor nastavnika za dodjelu priznanja izvrsnosti u oblasti građanskog obrazovanja – Profesorica Alma Ahmethodžić

 

Link:

https://www.facebook.com/events/1269341929863368/

 

Profesorica Alma Ahmethodžić, Sarajevo

Tema: Društveni doprinos u procesima odlučivanja, javnog zagovaranja i općenito javnog djelovanja kako ličnog tako i podsticanja učenika na aktivizam s posebnim osvrtom na njihovo uključivanje u procese javnog odlučivanja

Čast i odgovornost koju sa sobom nosi poziv prosvetni radnik krije mnogo rada, truda, odogornosti, kreativnosti, volje  i strpljenja. Kao  što je rekao Thorton Wilder “Znam da sve što je dobro na svijetu stoji iz trenutka u trenutak na oštrici opasnosti i treba se za nj boriti“.

Poučavajući nastavni predmet Građansko obrazovanje/Demokratiju i ljudska prava u nastavnom procesu i vodeći CIVITAS sekciju shvatila sam koliku odgovornost imaju prosvetni radnici na čijoj savjesti je da pored teorijskog znanja učenike nauče odgovornosti, suosjećanju, pravednosti, dužnosti  kako u  privatnom životu tako i u životu zajednice u kojoj žive, školuju se i itd. U Srednjoj školi za tekstil, kožu i dizajn u Sarajevu sa učenicima već pet godina organizujem razne edukativne programe u školi ali i van škole sve u cilju njihovog ličnog napredovanja i shvatanja da mnoge stvari u društvu ovise od nas kao pojedinaca ali i od zajednice koja kao pojedinac mora da njeguje i poštuje  osnovne ljudske vrijednoti poput znanja, solidarnosti, odgovornosti i itd. Kao najbolji primjer da se sve to nauči kroz praktičan rad jeste volotniranje i pomoć ljudima u potrebi. Koliko se učenici promijene kao ličnosti nakon samo jednog dana volonitranja ne može da zamjeni nijedna nastavna jedinica u školi. Ono što je isto tako važno u vremenu u kojem navedene vrijednosti nažalost gube na značaju jeste činjenica da profesori učenicima ne treba samo da objašnjavaju nove sadržaje nego i na ličnom primjeru pokažu sve što ih žele naučiti. Kao profesor sa učenicima nastojim da sve što njima govorim da je značajno i sama praktikujem i njegujem. Ovaj kratki esej ću završiti rečenicom koju često kažem svojim učenicima: Ako nismo u mogućnosti da pomognemo drugima uvijek imamo osmjeh na licu i pozdrav kojim ćemo širiti mir i dobro.

                                                                                          Alma Ahmethodžić, prof.